Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

søndag 25. oktober 2009

Sirkelen er sluttet

I 2002 ga jeg ut boken "Resultatenhetsmodellen i kommunal organisering" hvor jeg beskriver hvordan man skal få delegerte organisasjoner til å fungere i praksis. Noen kaller det "flat struktur" eller "2-nivåmodell".

Jeg har fått en del tilbakemeldinger fra kommuner som ikke har fått modellen til å fungere - og basert på de tilbakemeldingene jeg har fått, forstår jeg også hvorfor de ikke har fått det til. Ofte handler det om manglende forståelse for hva som skal til for at modellen skal fungere eller at det ikke har vært en pragmatisk innfallsvinkel slik at man ikke har fått en modell tilpasset lokale forhold.

Nok om det. Boken har ihvertfall solgt brukbart gjennom årene selv om salget har falt de siste årene. Her om dagen fikk jeg beskjed fra forlaget om at de nå skal makulere restopplaget. Jeg tok imot tilbudet om å få restopplaget tilsendt og jeg har derfor noen bøker liggende hjemme.

Ringen er derfor sluttet... Da er det kanskje på tide å "dra igang" prosjektet mitt med å skrive en bok på internett - med din hjelp? Får vi til det, snakker vi mer om en spiral - ikke en "ring".

Klikk her for å se starten på prosjektet mitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar