Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

mandag 27. april 2009

Min aller første rulleskitur...

I dag gikk jeg for første gang i mitt liv på rulleski.

Jeg gikk fra Skedsmohallen retning Fet og snudde etter flatene hvor bakken begynte å gå oppover retning Fet / Garderårsen tur / retur.

Det var 10,6 km og jeg brukte i overkant av 49 minutter inkl 1 min drikkepause. Det var en interessant opplevelse. Jeg har "diagonalski" (ikke skøyteski) og det var vanskelig å holde balansen når jeg gikk diagonal. Men det gikk bedre etterhvert. På hjemturen gikk det også veldig bra å skøyte. Men de interessante opplevelsene var:
  • nedoverbakke. Jeg finner ikke bremsen. Prøvde å skråstille som på ski, men da svingte jeg bare...
  • kantsteiner. Spesielt når jeg skulle ned. De tok midt under skia så jeg ble hengende og vippe....
  • hjemturen etter å ha snudd i bunn av bakken. Det er nå bevist at det er motbakke tilbake til Skedsmohallen. Det kjente sånn ut...
  • skrå gangvei (venstre eller høyre). Da svingte jeg oppover....
  • stavene tok ikke. Jeg er ikke sterk nok.... (jada, piggene er rett vei - har sjekket). Mange glipptak. Spesielt på brua over elva.
Men på hjemturen fikk jeg pulsen opp i 150 - selv om jeg ikke var redd! Dette var en helt ny opplevelse og jeg må nok erfare mer før jeg kan gå "skikkelig".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar