Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

lørdag 20. desember 2008

Ikke alltid like enkelt med små linux-PC'er?

Måtte jo prøve - og tidligere i høst kjøpte jeg en Acer Aspire One med linux. Den fungerer veldig bra - unntatt når jeg trenger citrix (må spesialinstalleres - er ikke noe en klarer ved å laste ned og installere selv) eller ønsker å lese harddiskene jeg har på nettverket hjemme. Den har enda ikke klart å finne dem....

Så nå skal jeg prøve å installere ubuntu 8.10 på en usb-penn. Har installert ubuntu 8.10 på en annen PC hjemme (6 år gammel bærbar) - og den PC'en fikk nytt liv og har aldri fungert bedre. Og den finner harddiskene på hjemmenettverket :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar