Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

lørdag 17. januar 2009

Jeg er imponert over vintersyklistene

På grunn av mangel på snø og strekk i leggene, har også jeg gått til innkjøp av piggdekk til sykkelen og sykkelsko beregnet for vinteren. Selv om det var -5 grader ute, ble det en god og varm opplevelse. Og piggdekkene kostet tilsammen rundt 1300,- kr og inneholder nok av pigger.

Men det er mye is på veiene i dag. Og jeg forstår ikke hvordan andre syklister bare kan "dra på". Selv blir jeg lett feig - og spesielt når jeg oppdager at bruk av bremser fører til at bakenden av sykkelen plutselig er først. Opplevde at så lenge jeg kunne "trykke på", dvs i motbakker og på flaten, gikk det greit selv om det var blankis på veien. Men straks det ble utforbakke eller isen er litt sporete / ruglete, ble det lett å bli feig og jeg hoppet av sykkelen.

Jeg er derfor veldig imponert av alle de andre syklistene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar