Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

lørdag 18. april 2009

Kommunen Digitalt

Jeg har en måneds tid jobbet med å utvikle en idé om hvordan:
  • hjelpe kommunene i jungelen av fri programvare
  • bidra til gode fellesløsninger
  • hjelpe kommunene med å teste muligheter med ny teknologi og nye samhandlingsformer. En slags "sandkasse" eller en "beta" - inspirert av http://www.nrkbeta.no/.
Jeg har fått god hjelp til å utvikle idéen - både Jostein og Christer har bidratt såpass mye med egne idéer at vi etterhvert snakker om en felles idé?

Jeg har opprettet en egen nettside for idéen: http://www.kommunendigitalt.no/. Og jeg har i dag også laget en presentasjon som kort viser idéen. Klikk her for å se og kommentere presentasjonen.

Jeg håper at dette er noe som kommunene virkelig trenger - og det er viktig for videreutvikling av idéen (som i sin nåværende form er svært omfattende) at kommunene selv også kommer med innspill og råd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar