Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

fredag 22. mai 2009

Ikke lett å holde oversikt

Jeg har brukt dagen på å oppdatere www.kommunendigitalt.no og har brukt søkemotor og andres blogger for å finne ny informasjon. Jeg blir overveldet av alt som skjer - mye er spennende. Både aktiviteter, idéer og debatter. Bare for å nevne noe:
Jeg har idag tatt i bruk Identi.ca/Knute for mikroblogging. Den sender også min status til Twitter/knutehelland og Facebook. Jeg har også lyst til å prøve IdeaTorrent (som Børge nevner som mulig løsning) om det er mulig å sette opp en generell tjeneste for norske kommuner slik at innbyggerne kan komme med sine ideer.

Jeg er etterhvert overbevisst om at noen bør finansiere opp en tjeneste som kan teste sosiale medier og fri programvare til å løse kommunale tjenester - eller for å etablere nye kommunale tjenester / måter å møte brukerne på. Jeg håper kommunendigitalt.no er et bidrag i rett retning.

Uansett er det vanskelig å holde oversikt - og å velge riktige løsninger til enhver tid...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar